Să planifici vacanțe în timpul unei crize sanitare este dificil, dar nu imposibil.

De fiecare dată în ultimii ani, ne-am petrecut Crăciunul în Caraibe, dar anul acesta datorită pandemiei, deși am avut grupuri organizate prin Europa, am spus să stăm totuși aproape de casă.

Până când într-o zi, pe la jumătatea lunii noiembrie, câteva persoane dragi nouă cu care ne-am petrecut ultimele Crăciunuri, au început să ne “bâzâie ” că le e dor de soare și căldură.

Atât ne-a trebuit, pentru ca în două săptămâni să avem deja organizat un grup de 21 de persoane pentru o minunată vacanță în Punta Cana.

Hotelul pe care l-am ales este unul dintre cele mai frumoase resorturi din Punta Cana. Datorită faptului că este primul care s-a construit în acea zonă, are plaja cea mai frumoasă.

Punta Cana este o destinație de o frumusețe exorbitantă , sinonim cu relaxarea și distracția în părți egale.

ÎNAINTE DE PLECAREA DIN MADRID

Noi locuim în Madrid, pentru că birourile centrale le avem in Madrid, iar grupul cu care am călătorit este din România.

Fiind iarnă, ca să nu avem surprize, ținând cont și de schimbările de ultim moment ce puteau interveni datorită pandemiei, majoritatea persoanelor au venit din Romania de joi urmând ca sâmbătă să avem zborul către Punta Cana.

I-am ajutat să se cazeze într-un hotel aproape de aeroport și au luat-o la pas prin centrul Madridului ca să se poată bucura de frumoasa atmosferă de Crăciun, de două seri cu ciocolată caldă cu churros, de savuroasa paella și de faimoasele tapas. Urmând ca sâmbătă la ora 13:00 toți să  ne întâlnim în aeroport.

ZBORUL

Zborul l-am avut cu Evelop, o companie ce a realizat prima sa călătorie către Caraibe în 2013, și care oferă servicii de calitate.

Pentru a putea călători în Punta Cana nu a fost nevoie de test Covid, ci doar am completat un formular on-line ce ne-a generat un cod QR pe care l-am prezentat.

În timpul zborului, ca de obicei, ne-au servit o masă principală și o gustare. Pe toată durata  zborului, în afară de timpul cât am servit masa, am stat cu măștile de protecție Covid. Ecranul de pe scaun cu filme și jocuri, plus dorința de soare și mare, ne-au ajutat ca timpul de zbor de aproximativ 8 ore și jumătate să treacă destul de repede. Am avut parte de un zbor liniștit, iar la ora 19:30 am ajuns in Punta Cana, mai entuziasmați decât copiii.

SOSIREA ÎN PUNTA CANA

Deși era deja seară, când am coborât din avion ne-a izbit un val de căldură ca și cum am fi intrat într-o saună. Ce bine era…după zilele friguroase din Europa. Am trecut controlul de poliție fără niciun fel de problemă, am mers, ne-am luat bagajul și am plecat către hotel.

La hotel am ajuns în 20 de minute, ceea ce a fost extraordinar. Cum am ajuns ne-au dat geamantanele jos și le-au dezinfectat, după care am coborât și noi.  Am întârziat destul de mult în recepție până ne-au realizat check-in-ul, datorită restricțiilor generate de Covid-19 și faptul că am ajuns două autocare în același timp, dar totuși să nu uităm că în Republica Dominicană cu Covid sau fără Covid, ceasul se mișcă mai încet decât în Europa. Când dominicanii îți spun “ahorita, ahorita”, trebuie să te pregătești sufletește și să știi că în mai puțin de 15 min nu se va întâmpla ce ai cerut.

Am ajuns foarte obosiți, (pentru că așa cum am mai scris în alte articole, nu dormim în zborul de dus ca să ajungem obosiți să dormim toată noaptea și să intram bine în fusul orar), ne-am culcat și ne-am trezit de dimineață plini de energie și curiozitate.

DESCOPERIND RESORTUL

Resortul ales de data aceasta a fost BARCELÓ BÁVARO GRAND RESORT, care este format din Barceló Bavaro Palace (unde am fost cazați noi, pentru că este pentru familii cu copii) și  Barceló Bávaro Beach care este doar pentru adulti.

Am avut aproape tot grupul camerele în edificiul 4. Edificiu care este și foarte bine poziționat, fiind cel mai apropiat de piscine, restaurante, lobby, teatru…

Când am ajuns noaptea, nu prea ne-am putut da bine seama unde eram, dar dimineața când am deschis ochii, prin ușile mari ale terasei am putut vedea un prețios răsărit de soare și o plajă cu o apă transparentă și liniștita. Fosnetul frunzelor de palmieri, cântecul păsărilor și sunetul mării liniștite era tot ce aveam nevoie pentru a reconfirma că am făcut o alegere bună.

Răsăritul soarelui din cameră

ACTIVITĂȚI ÎN RESORT

Hotelul are 2 discoteci, una pentru adulți și una pentru tineri, un Cazino, un teren de golf The Lake, un teren de fotbal profesional și un teren de baseball semi profesional.

Dispune de o imensă  piscină pe malul mării, si două parcuri acvatice pentru copii, un club de copii și un club de tineri, ping-pong și bowling.

Acces gratuit și nelimitat la sporturile acvatice de tip snorkel, caiac canoe, windsurf și o oră gratuită de scufundare.

Este o bucurie și un răsfăț să te trezești dimineața și să ai posibilitatea să  iți  împarți  timpul între un plăcut relax și o sumedenie de activități pe care le oferă hotelul.

PLAJA

Plaja este de-a dreptul fermecătoare cu cei 2 km împânziti  de cocotieri, abundenta vegetație exuberantă, apa de un turcoaz ireal și nisipul fin și alb. Fiind primul hotel construit pe Playa Bávaro, dacă mergi pe plajă spre partea stângă, vei descoperi unul după altul, resorturile vecine. Dar dacă vei merge spre partea dreaptă, privirea îți va fi inundată de o întinsă  vegetație neatinsă de om. Îți recomand să îți iei la tine adidași și echipament de alergat și în jur de ora 7 să  ieși la alergat sau să te plimbi pe plajă unde vei descoperi o ușoară briza care  îți  mângâie fața, o apă liniștită, o natură perfectă și un răsărit de soare demn de pus în  ramă.

GASTRONOMIA

Resortul are două restaurante tip buffet în fiecare dintre hoteluri, 11 restaurante a la carte  și  diferite baruri în piscină, în lobby și prin tot resortul. Daca vei merge de Crăciun sau de Anul Nou, vei avea parte în restaurantul buffet de o copioasă cină de gală. Recomand restaurantul franțuzesc La Comedie, Restaurantul japonez Kyoto Tepanyaki și restaurantul Hoyo18.

ÎN TIMPUL VACANȚEI

În timpul vacanței, pentru că veneam după o perioadă foarte obositoare și stresantă datorită pandemiei, am preferat să stăm mai liniștiți și să mergem doar în  două  excursii, despre care voi scrie în alt articol.

Așa că zilele ni s-au scurs frumos, cu multă relaxare, multă balaceala în  mare, mâncând și stând întinși la soare pe sezlonguri și bând de toate (chiar și Mama Juana).

Fiind o vacanță  organizată în grup, toate mesele le-am servit împreună (ceea ce a fost minunat, pentru că în Europa nu puteam sta la masă mai mult de 6 persoane), am petrecut timp de calitate împreună și ne-am creat niște prietenii foarte strânse. A fost un timp în care am învățat multe lucruri unii de la alții.

DRUMUL DE ÎNTORS

Avionul a plecat la 21:15 din Punta Cana, așa că tot zborul de întors l-am avut pe timp de noapte, iar după servirea cinei, ne-am culcat și am dormit aproape până am ajuns la Madrid.

O parte dintre componenții grupului au mai stat o noapte în Madrid, iar ceilalți au mai rămas o săptămână.

BENEFICIILE VACANȚEI

Călătorind în Republica Dominicană am avut posibilitatea de a cunoaște oameni noi în destinație, o cultură nouă, o gastronomie nouă, de a ne alimenta cu multe fructe exotice.

Am avut posibilitatea să cunoaștem locuri noi, să ne bucurăm de soare și de mare în luna decembrie, să mâncăm și să bem până nu ne mai puteam mișca; să dansăm și să ne bucurăm pe ritm de bachata, să ne distrăm, să râdem până la lacrimi,  să ne destăinuim secrete în ore și ore petrecute pe nisip la apus de soare, sa rămânem toți prieteni pe viață și să ne dorim să ne întâlnim de cate ori vom avea posibilitatea.

În concluzie, UN CRĂCIUN DE NOTA 10.